0741 337808
salut@upside-down.ro

The incredible afterlife of waste

Ȋn lume, tone de bannere stradale și prelate de camion sunt aruncate la groapa de gunoi. Asta duce, ȋn timp, la infiltrarea ȋn sol a substanțelor toxice. Nici varianta arderii nu este mai puțin dăunătoare, deoarece se emană compuși chimici toxici ȋn atmosferă.
Soluția noastră este simplă: să folosim aceste resurse pentru a crea produse alternative.

Colectăm bannere stradale de la campanii publicitare, prelate vechi de camion, camere de cauciuc de bicicleta și resturi de materiale textile de la diferite companii.

Materialele colectate sunt curățate și dezinfectate cu soluții profesionale de curățare.

Fiecare bucată de material este tăiată manual, astfel ȋncȃt produsele să fie unice.

Mașinile noastre de cusut ȋmblȃnzesc materialele și le transformă ȋn produse practice.

La Upside Down dăm un nou sens materialelor care și-au încheiat ciclul de viață. Te-ai gândit până acum că ai putea purta bannerele împânzite prin oraș să facă publicitate? Noi le revalorificăm, le dăm un suflu de viață și le umplem cu energia și entuziasmul nostru concentrând toate acestea în produse practice.
La baza creării lor stă conceptul de upcycling, adică un mod mai eficient de reciclare care are drept rezultat un produs calitativ. În atelier, echipa noastră creează produse practice care vin și cu o tolbă de povești imprimate sau serigrafiate. Conceperea unor accesorii din prelate și bannere stradale este soluția noastră alternativă de a sprijini alegerile responsabile și atitudinile pozitive față de mediul înconjurător.

Upside Down l-am văzut dintr-o ricșă

Povestea Upside Down începe prin decembrie, 2010, când Andreea Zaharescu, unul dintre co-fondatorii acestei inițiative, a ajuns în Delhi, India, printr-un program exchange al AIESEC. Cele șase luni au presupus un internship la o agenție de marketing unde a contribuit cu o gândire creativă și eficientă, implementarea ideilor, și crearea strategiilor de comunicare. Însă șase luni nu sunt suficiente pentru a descoperi India, așa că Andreea nu și-a mai strâns bagajele și-a început, în schimb, să facă voluntariat la un ONG unde a și deprins conceptul de upcycle. Așa a putut să ia contact cu oamenii de acolo, să observe modul lor de viață și nu a putut trece cu vederea creativitatea lor și modul de a-și exprima sensibilitatea prin artă. Într-un mediu atât de ingenios, ideea de a refolosi obiectele sau materialele vechi s-a cuibărit bine în mintea Andreei și a adus-o acasă, în Iași.

Au apărut multe idei cu mai mult sau mai puțin potențial care nu au reușit, din păcate, să prindă contur, iar conceptul a rămas în urmă. Asta până am prins curajul de a ne înscrie la competiția Social Impact Award. Am mers acolo cu un proiect ce promovează upcycling-ul, iar spre bucuria noastră e vorba de cel care încă ne strânge zilnic în atelier. Ne-am înscris în 2012, și nu ne-am așteptat o clipă să ajungem să vorbim despre Upside Down la Viena. Însă nu a fost doar atât, ne-am întors în țară cu premiul cel mare și 4000 de euro pe care i-am investit în afacerea noastră. Am fost la multe workshop-uri unde am întâlnit oameni faini, experimentați și de la care am învățat să cum să creștem.

Upside Down s-a născut dintr-o idee îndrăzneață, și a ajuns de la o plimbare cu ricșa prin India, la un atelier plin de prelate, bannere, genți, portofele, și cea mai importată parte, oameni care știu să viseze și să creeze obiecte atât de faine și practice, doar dintr-o bucată de prelată.

Ceea ce vrem să facem noi este să promovăm conceptul de upcycling și să strângem în jurul nostru cât mai mulți astfel de oameni cărora nu le este teamă să facă din dorințe, realitate, așa cum am făcut noi.